vineri, 7 ianuarie 2011

Prima iesire, prima zapada

     Abia am asteptat prima iesire, insa pentru a fi siguri ca nu riscam sa luam vreo boala, a trebuit sa asteptam pana dupa al treilea vaccin, mai exact la 10 zile dupa al treilea vaccin, ca sa respectam instructiunile domnului doctor :). Insa cand sa ne bucuram ca in sfarsit putem iesi, domnul doctor ne-a anuntat ca e mai bine sa facem si vaccinul antigripal, care spre fericirea lui Max a fost sub forma de picaturi puse in nasuc, iar dupa vaccin mai trebuia sa asteptam inca vreo trei zile pentru ca acesta sa-si faca efectul. Evident ca am acceptat, in caz contrar riscam sa ia catelusul o raceala pacatoasa, manifestata sub forma de tuse si care se vindeca numai cu injectii :((.
     Oricum, a meritat asteptarea, ce poate fi mai frumos decat sa te bucuri in voie alaturi cu pufosul tau de prima lui zapada si sa stii ca este la adapost de orice virus sau boala?
     Am plecat sa ii caut lui Max un ham pe masura, i-am dat geaca imblanita si am iesit in parc :). Bichonul maltese se scoate la plimbare in ham, deoarece este un catel fragil si risti sa ii faci rau daca ii prinzi curelusa de zgarda de la gat. Stim cazuri in care bietul catel a fost efectiv spanzurat cu lesa din cauza neglijentei si a unei gresite informari. Chiar daca il scoatem in ham, nu este indicat sa smucim hamul niciodata, au fost situatii in care caini de talie mare au murit datorita faptului ca au fost smuciti cu hamul de catre dresor sau de catre stapanul lor. Este foarte important sa tii catelul pe partea stanga in timpul plimbarilor, va lua mult timp si foarte mult exercitiu pana cand pufosul va invata sa mearga la pas cu stapanul sau. Odata ce invata sa mearga la pas, este foarte important sa nu-l lasam sa mearga in fata noastra, deoarece acesta este un semn de dominanta a lui asupra noastra!
      Pentru primele iesiri, este foarte indicat sa nu stam mult intr-un loc cu catelusul, el trebuie sa fie intr-o continua miscare pentru a nu raci. Dupa cum am mentionat si mai sus, geaca sau orice hainuta groasa trebuie sa fie nelipsita, la varsta de 3 luni jumate, imunitatea lui nu este suficient de dezvoltata pentru a se putea proteja singur. M-am gandit si la pantofi pentru catei, ca orice stapana care isi rasfata catelusul, insa stiind cat de incapatanat e Max, am hotarat sa nici nu incerc!
      Nu am stat mai mult de jumatate de ora, era suficient, mai ales ca micutul incepuse deja sa tremure, este important sa fim atenti la eventuale semne de disconfort, daca noi suntem imbracati gros si totusi ne este frig, e bine sa nu tinem mult catelusul afara, el fiind mult mai sensibil. In cele 30 de minute am alergat de-a lunugul si de-a latul parcului, fara ca Max sa fie tentat sa guste din zapada, cum am auzit ca fac alti bichonei, cel putin Max nu era curios, mai ales cazapada  nici nu mirosea a pui!
     Odata ajunsi acasa, este recomandat ca blanita lui sa fie uscata cu feonul sau cel putin tamponata cu un prosop pentru a absorbi apa, in acest fel catelul nu va raci. Eee partea cu feonul este mai complicata, feonul fiind inamicul numarul 1 al lui Max. De obicei uscarea blanitei se lasa la noi cu zgarieturi si nervi din partea pufosului.




      Dupa cele 30 de minute, m-am ales cu un ingeras, a devenit atat de cuminte incat imi faceam griji ca s-a imbolnavit. Totul a revenit la normal a doua zi cand Max si-a reluat activitatea si-a continuat sa darame totul in jur. M-am mai linistit :) acesta era un semn ca el e totusi sanatos tun!  Se pare ca a meritat sa ascultam de domnul doctor.



Un comentariu: